marți, 2 iulie 2013

Proiect didactic-Lagare cu rostogolire

PROIECTAREA CURRICULARĂ A ACTIVITĂŢII DIDACTICE

I.                   Organizarea resurselor activităţii de instruire

1.      Organizarea administrativă

             Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Industrial ,, C-tin Brâncoveanu” Târgovişte
             Clasa a XI-a B, profil tehnic
             Disciplina: Sisteme de transmitere a mişcării
             Capitolul: Lagăre
             Lecţia : Lagăre cu rostogolire
             Profesor: Cucuteanu Stela
             Resurse didactico- materiale disponibile: fişe de lucru, rulmenţi, soft educaţional, calculator, planşe didactice, suport de curs.

2.      Organizarea pedagogică

            Forme de organizare: activitate frontală, activitate pe grupe de elevi
            Tipul activităţii: Lecţie de recapitulare, sistematizare şi sinteză a cunoştinţelor

II.                Planificarea curriculară

  1. Scopul lecţiei:- Identificarea lagărelor cu rostogolire
                             -Dezvoltarea lucrului în echipă
                             -Dezvoltarea abilităţilor de comunicare argumentativă şi de relaţionare în cadrul grupului

  1. Competenţe specifice: Analizează rolul funcţional al lagărelor cu rostogolire

  1. Activităţi de învăţare:
ü  Discuţii dirijate pentru reactulizarea cunoştinţelor
ü  Precizează rolul funcţional al lagărelor
ü  Precizează rolul funcţional al lagărelor cu rostogolire
ü  Identifică elementele componente ale unui lagăr cu rostogolire, a unui lagăr cu alunecare
ü  Enumeră materiale pentru fiecare element component
ü  Compară  rulmenţii
ü  Analizează simbolul unui rulment
ü  Identifică tipurile de rulmenţi
ü  Prezintă avantaje şi dezavantaje ale lagărelor

  1. Metode / procedee de învăţare
-          observarea sistematică şi independentă, observarea fişelor
-          descoperirea/ utilizarea fişelor de lucru
-          analiza tehnică
-          problematizarea
-          cubul
  1. Mijloace didactice informativ-demonstrative: fişe de lucru, organe de maşini, calculator, videoproiector, suport de curs


  1. Evaluare:

6.1 Evaluare –prin conversaţie euristică şi problematizare ; observarea modelelor pe softul educaţional
6.2 Evaluare continuă- pe tot parcursul lecţiei, prin conversaţia euristică, analiza tehnică
6.3. Evaluarea celor 6 grupe

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu