PROIECTAREA CURRICULARĂ A ACTIVITĂŢII DIDACTICE
I.
Organizarea resurselor activităţii de
instruire
1. Organizarea administrativă
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Industrial
,, C-tin Brâncoveanu” Târgovişte
Clasa a XI-a B, profil tehnic
Disciplina: Sisteme de transmitere a mişcării
Capitolul: Lagăre
Lecţia : Lagăre cu rostogolire
Profesor: Cucuteanu Stela
Resurse didactico- materiale disponibile: fişe
de lucru, rulmenţi, soft educaţional, calculator, planşe didactice, suport de
curs.
2. Organizarea pedagogică
Forme
de organizare: activitate frontală, activitate pe grupe de elevi
Tipul
activităţii: Lecţie de recapitulare, sistematizare şi sinteză a cunoştinţelor
II.
Planificarea curriculară
- Scopul lecţiei:-
Identificarea lagărelor cu rostogolire
-Dezvoltarea lucrului în
echipă
-Dezvoltarea abilităţilor de comunicare argumentativă şi de relaţionare
în cadrul grupului
- Competenţe specifice: Analizează rolul funcţional al lagărelor cu rostogolire
- Activităţi de învăţare:
ü
Discuţii
dirijate pentru reactulizarea cunoştinţelor
ü
Precizează
rolul funcţional al lagărelor
ü
Precizează
rolul funcţional al lagărelor cu rostogolire
ü
Identifică
elementele componente ale unui lagăr cu rostogolire, a unui lagăr cu alunecare
ü
Enumeră
materiale pentru fiecare element component
ü
Compară
rulmenţii
ü
Analizează
simbolul unui rulment
ü
Identifică
tipurile de rulmenţi
ü
Prezintă
avantaje şi dezavantaje ale lagărelor
- Metode / procedee de învăţare
-
observarea
sistematică şi independentă, observarea fişelor
-
descoperirea/
utilizarea fişelor de lucru
-
analiza
tehnică
-
problematizarea
-
cubul
- Mijloace didactice
informativ-demonstrative: fişe de lucru, organe de maşini, calculator,
videoproiector, suport de curs
- Evaluare:
6.1 Evaluare
–prin conversaţie euristică şi problematizare ; observarea modelelor pe softul
educaţional
6.2 Evaluare
continuă- pe tot parcursul lecţiei, prin conversaţia euristică, analiza tehnică
6.3. Evaluarea
celor 6 grupe
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu